Huimausta, korvien huminaa, ja epämääräisiä "sähköiskuja" jotka tuntuvat kohahduksina lähinnä kaulan sivuilta korviin ja leukaan. Jatkuvasti sellainen olo, kuin olisi verensokerit liian alhaalla, ja sen vuoksi ihan vetämättömissä ja lihakset voimattomina. Nuo sähköiskut ovat kaikkein ärsyttävimpiä. Pysyvät kohtuullisen hyvin pois jos olen ihan hiljaa paikoillani silmät kiinni, mutta heti jos käännän päätäni tai edes katson toiseen suuntaan - suuremmasta liikkeestä puhumattakaan - alkaa tapahtua. Parhaimmillaan kohahduksia tulee neljä sekunnissa, välillä taas on muutaman sekunnin tauko.

Kauankohan tätä vielä jatkuu? Lääkkeen kait pitäisi poistua elimistöstä jossain vaiheessa, ainakin ne positiiviset vaikutukset ovat päättyneet (anteeksi naapurit, kyllä tämä huuto vähenee kunhan pinnan kireys helpottaa!), mutta ilmeisesti saattaa parikin viikkoa kestää. Hurraa! Tai entä jos nämä eivät olekaan vieroitusoireita, vaan olen tulossa oikeasti vielä enemmän hulluksi, tai vikaa on jossain muuallakin kuin vaan korvien välissä?

En siis saanut eilen uutta lääkitystä. Psykiatrini oli itse sairaana, on kuulema koko viikon, joten joudun sinnittelemään ilman lääkkeitä vähintään maanantaihin. Toivottavasti soittaa silloin, ja saan hakea jonkinlaista hullusnappia apteekista. Viereisessä huoneessa olisi toki ollut toinen lääkäri, mutta kun tuon kanssa on viimeinen vuosi kuitenkin tehty yhteistyötä, niin en haluaisi vieraissakaan käydä parin päivän vuoksi.

Mietin vaan, että missä vaiheessa mun elämäni on mennyt siihen pisteeseen, että pää tuntuu hajoavan kun joudun olemaan pari viikkoa ilman lääkkeitä? Havahduin nimittäin eilen huomaamaan, että minä, joka normaali-itsenäni suuntaan ensimmäiseksi aamulla pissalle, suihkuun ja hammaspesulle, olin käynyt edellisen kerran suihkussa sunnuntaina lumitöiden jälkeen, eikä suuhygieniakaan ollut tainnut yltää ihan Hammaslääkäriliiton suositusten tasolle. Eli se siitä toimintakyvystä, jolla olen tähän asti päässyt retostelemaan. No, pissahädän sentään olen hoitanut vessassa eikä vaipoille ole tarvetta, joten ehkä en ole vielä ihan pohjalla.